Üzleti feltételek a FAVI.hu

társaság

FAVI a.s.

székhelye: Vodičkova 710/31, Nové Město, CZ-110 00 Praha 1

statisztikai számjele: 048 57 402

cégbírósági bejegyzése: a Prágai Városi Bíróság által vezetett cégbírósági nyilvántartás "B" részlege, betétlap száma: 28244

a www.favi.hu weboldal által nyújtott promóciós szolgáltatások üzleti feltételei

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Jelen üzleti feltételek (a továbbiakban "Üzleti Feltételek") a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012 sz. törvény 1751. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel, valamint későbbi módosításaival (a továbbiakban "Polgári Törvénykönyv") összhangban a FAVI a.s. – székhelye: Vodičkova 710/31, Nové Město, CZ-110 00 Praha 1, statisztikai számjele: 048 57 402, cégbírósági bejegyzése: a Prágai Városi Bíróság által vezetett cégbírósági nyilvántartás "B" részlege, betétlap száma: 28244 – (a továbbiakban "Szolgáltató") és egyéb személyek (a továbbiakban "Megrendelő") közöttlétrejött, a Szolgáltató által üzemeltetett, awww.favi.hu internetes címen elhelyezett weboldalon (a továbbiakban "weboldal") keresztül kötött szerződésekből (a továbbiakban "szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés") eredő kölcsönös jogokat és kötelezettségeket szabályozzák, vállalkozói tevékenységük során.

1.2. A weboldalon a weboldal felhasználói számára termékek, főként harmadik személyek által eladásra kínált, a Szolgáltató esztétikai követelményeinek megfelelő termékek kerülnek ábrázolásra. A harmadik személyek által a weboldalon megjelenített termékekkel kapcsolatos statisztikák és egyéb információk a Szolgáltató informatikai rendszerének (a továbbiakban "informatikai rendszer") keretében kerülnek tárolásra.

1.3. A Polgári Törvénykönyv 1752. §-ának rendelkezéseivel összhangban a Szerződő Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató arányos terjedelemben, egyoldalúan módosíthatja az Üzleti Feltételeket. Az Üzleti Feltételek módosításáról a Megrendelő felhasználói fiókjában feltüntetett címére (3. cikk) (a továbbiakban "Megrendelő Címe") elektronikus posta útján kap értesítést, – legalább tizenöt (15) nappal előre, amennyiben az Európai Parlament és Tanács (EU) az online közvetítői szolgáltatások üzleti felhasználói számára a tisztesség és az átláthatóság előmozdításáról szóló 2019/1150 rendelete (2019. június 20.) (a továbbiakban "2019/1150 rendelet") nem teszi lehetővé az üzleti feltételek fenti határidő eltelte előtt történő módosítását. A Megrendelő az Üzleti Feltételek módosítását elutasíthatja és a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződést ilyen esetben az egy (1) hónapos felmondási időn belül írásban felmondhatja.

1.4. Az Üzleti Feltételek új változatával való egyetértés Megrendelő általi kinyilvánításával az előző Üzleti Feltételek érvényüket vesztik és az Üzleti Feltételek új változata a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés elválaszthatatlan részévé válik.

2. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötése

2.1. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötésére irányuló ajánlat megküldésének érdekében a Megrendelő kitölti a weboldalon található regisztrációs formanyomtatványt. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötésére irányuló ajánlatot a Megrendelő az (ún. "check-box") ablak bejelölését követően az "Új üzlet" (a továbbiakban "regisztrációs kérelem") gomb lenyomásával küldi meg a szolgáltatónak. A Polgári Törvénykönyv 1740. § (3) bekezdésének rendelkezése nem kerül alkalmazásra. A Megrendelő által a regisztrációs kérelemben feltüntetett adatok a Szolgáltató részéről helyesnek minősülnek, miközben a Szolgáltató jogosult arra, hogy (telefonon, elektronikus posta útján stb.) bármikor hitelesítse a Megrendelő személyazonosságát és a Megrendelő által feltüntetett adatokat.

2.2. A regisztrációs kérelem Szolgáltató számára való kézbesítéséhez kapcsolódóan a Szolgáltató megküldi a Megrendelő címére a felhasználói fiók létesítéséhez szükséges információkat (a továbbiakban "elfogadás"), a Megrendelő címének ellenőrzése céljából is. Az elfogadás Megrendelő számára történő kézbesítésével a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötésre kerül.

2.3. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem köteles megkötni a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződést (a Megrendelő regisztrálásának elutasítása), különösen olyan személyekkel, akik korábban jelentős mértékben megszegték a Szolgáltatóval szembeni szerződéses viszonyukat.

3. Felhasználói fiók

3.1. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötésének alapján a Megrendelő hozzáférhet a weboldalon és az informatikai rendszeren belüli saját felhasználói felületéhez. A Megrendelő saját felhasználói felületéről főként karbantarthatja adatait, hozzáférhet az informatikai rendszerből származó adatokhoz és módosíthatja a szolgáltatás beállításait (a továbbiakban "felhasználói fiók").

3.2. A Megrendelő felhasználói fiókja a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötéséhez kapcsolódva kerül megnyitásra.

3.3. A Megrendelő köteles a felhasználói fiókban feltüntetett adatokat azok bármilyen változása esetén aktualizálni. A Megrendelő által a felhasználói fiókban feltüntetett adatokat a Szolgáltató helyesként tartja nyilván. Mindenki csak egy felhasználói fiókkal rendelkezhet.

3.4. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést a felhasználói név (elektronikus posta címe) és egy jelszó biztosítja. A Megrendelő köteles titoktartással kezelni a felhasználói fiókhoz való hozzáféréshez elkerülhetetlenül szükséges információkat és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató e kötelezettség Megrendelő általi megszegéséért nem vállal felelősséget.

3.5. A Szolgáltató megakadályozhatja a Megrendelőt a felhasználói fiók használatában, főként abban az esetben, ha a Megrendelő megszegte a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésből (beleértve az üzleti feltételeket is) eredő kötelezettségeit.

4. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés tárgya

4.1. A Megrendelő a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés által kötelezettséget vállal a következőkre:

4.1.1. a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés hatályának időtartama során a Szolgáltatónak információkat nyújt saját termékeiről, termékeinek weboldalon történő megjelenítése céljából, ún. adatfeed formájában. A Szerződő Felek tudomásul veszik, hogy az előző mondat szerinti adatfeed formája a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés hatályának időtartama során változhat;

4.1.2. a Szolgáltató számára díjat fizet a Megrendelő termékeire vonatkozó, kiválasztott információknak weboldalon történő megjelenítéséért, mindezt az üzleti feltételek 5. cikkével összhangban.

4.2. A Szolgáltató a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés által kötelezettséget vállal,

4.2.1. hogy amennyiben a felek nem állapodnak meg másként, a Megrendelő termékeire vonatkozó, kiválasztott információk – a Megrendelő internetes oldalára vezető hiperlink feltüntetésével együtt – a weboldalon megjelenítésre kerülnek;

4.2.2. hogy a Megrendelő számára hozzáférhetővé teszi a Megrendelő termékeire vonatkozó, a weboldalon ábrázolt információkat, az informatikai rendszerben nyilvántartott terjedelemben.

4.3. A Megrendelő a Szolgáltató partner@favi.hu elektronikus postai címére e-mailt küldve megszakíthatja a szolgáltatás igénybevételét, anélkül, hogy a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megszűnne. A szolgáltatás a Szolgáltató döntése alapján felfüggeszthető, különösen, ha felmerül a gyanú, hogy a Megrendelő:

4.3.1. a Szolgáltatási Szerződést megszegi vagy a jövőben meg fogja szegni; vagy

4.3.2. az általánosan kötelező érvényű jogszabályokat megszegi vagy a jövőben meg fogja szegni; vagy

4.3.3. az ügyfelekkel szembeni jogi kötelezettségeit megszegi vagy a jövőben meg fogja szegni; vagy

4.3.4. Szolgáltató felé fennálló vagyoni kötelezettségeit a jövőben nem képes vagy nem hajlandó teljesíteni.

4.4. A szolgáltatás felfüggesztése alatt (4.3 pont) a Megbízó termékeire vonatkozó egyes információk a Szolgáltató weboldalán nem kerülnek megjelenítésre.

4.5. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Megrendelő által a Szolgáltatónak az adatfeed keretében nyújtott információkat a Szolgáltató abban a formában hozza nyilvánosságra weboldalán, amelyben azokat a Megrendelő számára átadta. A Megrendelő vállalja, hogy az adatfeed keretében pontos és valós információkat ad át a Szolgáltatónak. Amennyiben az adatfeed keretében a Szolgáltató hibás információkat (a termék ára stb.) kap, a Szolgáltató ezeket a hibás információkat hozza nyilvánosságra weboldalán. A Szolgáltató nem köteles a számára a Megrendelő által az adatfeed keretében átadott információkat előzetesen vagy utólag ellenőrizni.

4.6. Ha a Megrendelő megszegi a szolgáltatások nyújtásáról szóló bármely szerződési (beleértve az üzleti feltételeket is) ill. az általános érvényű jogszabályokból eredő kötelezettségét, a Szolgáltató – a 2019/1150 rendelet feltételeinek teljesülése mellett – korlátozhatja a szolgáltatások nyújtását, ideértve a Megrendelő részéről Szolgáltató felé vállalt jutalékfizetési késedelmével kapcsolatos eseteket is. A Szolgáltató a 2019/1150 rendelet feltételeinek teljesülése mellett akkor is korlátozhatja a szolgáltatásnyújtást, ha:

4.6.1. a Megrendelő a szolgáltatás használatához szükséges technikai követelményeket nem teljesíti; vagy

4.6.2. a Megrendelő (ismételten) pontatlan vagy helytelen információkat ad meg a adatfeed-ben (4.5 pont), beleértve a termékszállítási időpontokra vonatkozó információkat; vagy

4.6.3. megalapozottan fennáll a veszélye annak, hogy a Megrendelő nem lesz képes vagy hajlandó a Szolgáltatóval szembeni jövőbeli pénzbeli kötelezettségeit teljesíteni.

4.7. A Megrendelő a Szolgáltató felé vállalja, hogy a termékek (áru) honlapján keresztül történő kínálatát, értékesítését, valamint a szolgáltatásnyújtást az általános jogszabályokkal, továbbá a fogyasztóvédelmi rendelkezésekkel összhangban biztosítja, teljesítve egyúttal a Megrendelő összes ügyfele iránti törvényes és szerződéses kötelezettségeit is.

5. A szolgáltató díjazása

5.1. A termékekkel kapcsolatban átadott információk honlapon történő megjelenítéséért – minden, a Megrendelő weboldalon megjelenített termékére való felhasználói rákattintásért (a továbbiakban "rákattintás") a Megrendelő jutalékot fizet a Szolgáltatónak, az üzleti feltételek 5.2 cikkében foglaltak szerint.

5.2. A Szolgáltató https://favi.hu/partner-dashboard/category-list webhelyén közölt árlistán a rákattintások során folyamatosan meghatározásra és megjelenítésre kerül a Szolgáltatónak fizetendő, egy rákattintásért járó aktuális minimum összege (a továbbiakban "minimum ár"). A minimum ár minden esetben megjelenik az informatikai rendszer keretében is. A minimum ár a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés fennállása idején folyamatosan és automatikusan változhat, különösen az aktuális piaci feltételekhez való alkalmazkodás céljából, valamint a Megrendelő honlapjának optimális látogatottsága biztosítása érdekében. A Megrendelő felhasználói fiókjában magasabb díjat is beállíthat a Szolgáltató számára minden egyes kattintásért (a minimum árnál magasabb árat), ami a Megrendelő internetes oldalának magasabb látogatottságához vezethet (9.3 cikk). Ilyen az esetben a Szolgáltatót minden egyes kattintásért ez a megemelt jutalék illeti meg.

5.3. A Szolgáltató díjazásra való jogosultságával kapcsolatos meghatározó tények a Szolgáltató informatikai rendszerében kerülnek nyilvántartásra, ahol mindezt a Megrendelő folyamatosan ellenőrizheti. A Szolgáltató informatikai rendszere a Megrendelő részére az általa kiválasztott időszakra irányulva megjeleníti az egy rákattintásra vonatkozó átlagos árat. A Szolgáltató minden egyes naptári hónap végét követően megküldi a Megrendelőnek az előző naptári hónapra vonatkozó díjazásának elszámolását, úgy, ahogyan ez a díj az informatikai rendszerben szerepel. Ez az Üzleti Feltételek 5.4 és 5.5 pontjait nem csorbítja. A Felek megállapodnak abban, hogy a Megrendelő legkésőbb a nyilatkozat kézbesítésétől számított harminc (30) napon belül kifogást emelhet a Szolgáltató díjszabása ellen.

5.4. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés szerinti Szolgáltatói Díjra vonatkozóan bármikor kérheti előleg megfizetését.

5.5. A Szolgáltató összjutaléka általában havi gyakoriságban esedékes átutalással a Szolgáltató számlájára, az előző időszakra vonatkozó számla kiállításától számított tíz (10) napon belül. Mindazonáltal a Szolgáltató bármikor kérheti, hogy a Megrendelő fizesse meg azt a díjat, amire a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés alapján már jogosult (akkor is, ha nincs fizetési határidő, vagy Szolgáltató által kiállított számla esedékességétől függetlenül). Ez az Üzleti Feltételek 5.4 pontját nem csorbítja.

5.6. Az átutalásra vonatkozó információkat – beleértve a Szolgáltató számlaszámát és az átutalás egyedi azonosítóját – a Megrendelő az átutalásra vonatkozó utasításokkal kapja meg, melyek a felhasználói fiókjában jelennek meg vagy melyeket a Szolgáltató elektronikus posta útján küld meg a Megrendelő címére. A Megrendelő köteles az átutalásokat ezen utasításokkal összhangban kifizetni, az átutalás egyedi azonosítójának feltüntetésével.

5.7. A Szolgáltató általános forgalmi adót (a továbbiakban "áfa") fizet, melynek nagyságával valamennyi összeget megnövelnek, az általánosan kötelező érvényű jogszabályokkal összhangban.

5.8. A Szolgáltató jutalékának átutalással történő kifizetése esetén a Megrendelőnek a Szolgáltató jutalék-fizetésére vonatkozó kötelezettsége az adott összeg Szolgáltató számlájára való jóváírásának pillanatában teljesül.

5.9. A Megrendelő a Szolgáltató díjazásának kifizetésével kapcsolatos késedelmének esetén a Szolgáltatónak jogosultsága keletkezik késedelmi kamat felszámítására, az esedékes összeg 0,03%-ának nagyságában, minden egyes késedelmes napra vonatkozóan.

5.10. A Megrendelő a Szolgáltató díjazásának kifizetésével kapcsolatos késedelmének esetén a Szolgáltató jogosult a Megrendelővel szembeni bármely kötelezettsége teljesítésének megszakítására, mindaddig, míg a Megrendelő valamennyi kötelezettsége kifizetésre nem kerül.

5.11. Ha a Megrendelő a Szolgáltató díjának megfizetésével késedelembe esik, a Megrendelőre vonatkozó információk harmadik fél számára átadhatók a tartozás kezelése vagy behajtása céljából.

6. A Google Analytics rendszerből származó információk

6.1. A Megrendelő saját felhasználói fiókja által bekapcsolhatja az informatikai rendszerben a "termékek automatikus sorba rendezése a konverziók szerint" funkciót, amivel a Szolgáltató számára a Google Analytics rendszeréből (a továbbiakban "látogatottsági információk") válnak hozzáférhetővé a Megrendelő honlapjának látogatottságára vonatkozó információk. A Megrendelő ezt a beállítást bármikor módosíthatja és ezáltal megszüntetheti a látogatottsági információk Szolgáltató számára való hozzáférését.

6.2. A Szolgáltató kötelezi magát, hogy:

6.2.1. a látogatottsági információkat nem adja át harmadik személyeknek;

6.2.2. a látogatottsági információkat kizárólag a Megrendelő termékeinek a weboldalon történő hatékony besorolásához – és csakis ezen cél eléréséhez szükséges terjedelemben – használja;

6.2.3. a Szolgáltató a látogatottsági információkat kizárólag automatikusan (gépi adatfeldolgozással), tehát nem manuális úton dolgozza fel;

6.2.4. a látogatottsági információk a Szolgáltató számára maximum a szolgáltatásnyújtásról szóló szerződés érvényességéig hozzáférhetőek.

7. Licenc rendelkezés

7.1. A Megrendelő kijelenti, hogy jogosult licencet adni a Szolgáltatónak valamennyi, a termékekre és azok egyes részeire vonatkozóan átadott információra vonatkozóan, azaz beleértve azon termékek valamennyi fényképét és a velük összefüggő további háttéranyagokat is, melyek szerzői jogok vagy a szellemi tulajdonhoz kapcsolódó egyéb jog védelme alatt állnak (a továbbiakban együtt "hozzáférhetővé tett alkotások" vagy "hozzáférhetővé tett alkotás").

7.2. A Megrendelő ezennel feljogosítja a Szolgáltatót a hozzáférhetővé tett alkotások használatára (licenc), az alábbi feltételekkel.

7.3. A hozzáférhetővé tett alkotásokhoz kapcsolódó licenc a hozzáférhetővé tett alkotás (főként internet általi) ingyenes, területileg korlátlan közzététele céljából kerül megadásra. A hozzáférhetővé tett alkotást a Szolgáltató felhasználhatja reklám vagy egyéb promóció keretében, aminek során a Szolgáltató harmadik személyeknek további hasznosítási engedélyt nyújthat a hozzáféréshez. A hozzáférhetővé tett alkotáshoz kapcsolódó licenc időbeli korlátozás nélkül (azaz a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megszűnését követő időtartamra is megadásra kerül).

7.4. A Szolgáltató kötelezi magát, hogy harmadik személyek számára nem ad hozzáférést a Megrendelő adatfeedjéhez.

8. A szolgáltatás használata

8.1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős a Megrendelő által a felhasználói fiókban véghezvitt beállításokért.

8.2. A Megrendelő a szolgáltatás keretében nem használhat olyan mechanizmusokat, eszközöket, programokat vagy eljárásokat, melyek negatívan hatnak vagy hathatnak a Szolgáltató berendezéseinek üzemeltetésére, az internet biztonságára vagy az internet más felhasználóira.

8.3. A Megrendelő nem végezhet olyan tevékenységet, ami a Szolgáltató azon szervere üzemeltetésének ellehetetlenítésére vagy korlátozására irányulna, amelyen a szolgáltatás fut, továbbá nem hajthat végre más támadásokat ezen a szerveren, és nem segíthet harmadik személynek az erre irányuló tevékenység során. A Megrendelő nem használhatja a felhasználói fiókot és a szolgáltatást oly módon, hogy azzal aránytalanul akadályozza a Szolgáltató más ügyfeleit a szolgáltatás használatában vagy más tevékenységük során. A Megrendelő főként nem terhelheti automatizált lekérdezésekkel a Szolgáltató azon szerverét, amelyen a szolgáltatás üzemel.

9. A 2019/1150 rendelet szerinti információk

9.1. A Szolgáltató különösen az alábbi kiegészítő disztribúciós csatornákat és potenciális segédprogramokat használja, melyeken keresztül a forgalmazza a Megrendelő által kínált (árut): harmadik személyek által üzemeltetett PPC reklám rendszerek, online display reklám, harmadik személyek által üzemeltetett szociális hálók, e-mailing (elektronikus postai úton végzett direkt marketing).

9.2. Az üzleti feltételek kihatásait a Megrendelő szellemi tulajdonhoz való jogára és annak kontrollját az az üzleti feltételek 7. cikkében foglaltak szabályozzák. A hozzáférhetővé tett alkotás szerzői vagyoni jogával kapcsolatos rendelkezések végrehajtását a szolgáltatásnyújtási szerződés nem szabályozza.

9.3. A kínálatok honlapon lévő katalógusban történő sorrendi besorolását két (2) alapvető tényező kombinációja határozza meg: egyrészt a Megrendelő által a szolgáltatás keretében kínált konkrét termék (áru) felhasználói szempontú minősége, másrészt a Megrendelő által a felhasználói fiókban a Szolgáltató részére beállított, egy rákattintásra vonatkozó jutalék (5.2 cikk). A Megrendelő által a szolgáltatás keretében kínált konkrét termék (áru) felhasználói szempontú minőségét a felhasználói érdeklődés mértéke mutatja az ilyen termék iránt, a felhasználók közötti népszerűsége, a termék ára, a termék raktáron lévősége, a termék Megrendelő általi beszállításának gyorsasága és egyéb paraméterek. A Megrendelő által kínált termék magasabb minősége a honlapon lévő katalógusban való jobb besorolást jelenti. A Megrendelő által a felhasználói fiókban a Szolgáltató részére beállított, egy rákattintásra vonatkozó magasabb jutalék (5,2 cikk) a honlapon lévő katalógusban való jobb besorolást jelenti. A Szolgáltató tehát a szolgáltatás keretében ajánlott közvetlen jutalék ellenében lehetővé teszi a kínált termékek besorolásának befolyásolását.

9.4. A Szolgáltató a felhasználóknak nem kínál semmilyen egyéb kiegészítő árut vagy szolgáltatást a 2019/1150 rendelet 6. cikke értelmében.

9.5. A Szolgáltató önmaga, sem a Szolgáltató vállalatai közé tartozó felhasználó nem kínál weboldalakon olyan szolgáltatásokat, amilyeneket a Megrendelő, ezért nem kerül sor eltérő bánásmódra a 2019/1150 rendelet 7. cikke értelmében.

9.6. A szolgáltatás jellegére tekintettel sem lesz a Megrendelőnek a Megrendelő által nyújtott vagy generált információkhoz hozzáférése, amelyeket a Szolgáltató a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megszűnését követően tárol, az elszámolást kivéve. A szolgáltatás jellegére tekintettel sincs a Megrendelőnek hozzáférése semmilyen – a felhasználók által a szolgáltatás igénybevétele céljából nyújtott ill. a fenti szolgáltatások nyújtása során generált személyes vagy más adatokhoz.

9.7. A Szolgáltatónak van hozzáférése a felhasználók által a szolgáltatás igénybevétele céljából nyújtott ill. a fenti szolgáltatások nyújtása során generált személyes vagy más adatokhoz. A Szolgáltatónak konkrétan hozzáférése van a felhasználók e-mail címeihez és felhasználói neveihez, melyekkel bejelentkeztek a weboldalon a hírlevelek küldésére, továbbá a fenti címek marketing célból történő felhasználására vonatkozó információkhoz. Ezeket az adatokat a Szolgáltató a Megrendelőhöz fűződő kapcsolatától függetlenül megszerzi (a weboldalon történő begyűjtéssel). Az előző mondatban említett adatokat közzéteszi harmadik személyeknek is, mivel ez az ezen személyek által végzett marketing szolgáltatások miatt szükséges. A Megrendelőnek hozzáférése van saját, az informatikai rendszerben elmentett azonosító adataihoz, s úgyszintén a szolgáltatások elszámoláshoz szükséges, informatikai rendszerben tárolt statisztikákhoz.

9.8. A Szolgáltató nem korlátozza a Megrendelőt abban, hogy – a jelen szolgáltatástól eltérő feltételekkel és eszközökkel – ugyanezeket a termékeket (árukat) ill. szolgáltatásokat kínálja a fogyasztóknak (felhasználóknak).

9.9. A Szolgáltató térítésmentes és könnyen hozzáférhető, a Megrendelő részéről benyújtott panaszra vonatkozó belső rendszere a 2019/1150 rendelet 11. cikke értelmében a https://help.favionline.com internetes címen található. A fenti internetes címen megtalálható a Szolgáltató panasztétel intézését érintő belső rendszeréhez való hozzáférésre vonatkozó tájékoztatója is, amely egyúttal a jelen feltételek szerves részét képezi. A Szolgáltató panasztétel intézését érintő belső rendszerén keresztül a Megrendelő az alábbi ügyekben nyújthat be a Szolgáltatónak panaszt:

9.9.1. a 2019/1150 rendelet szerinti, a Megrendelőt érintő kötelezettségeknek a Megrendelő által feltételezett nem teljesítése;

9.9.2. a szolgáltatásnyújtással közvetlenül összefüggő és a Megrendelőt érintő technikai problémák;

9.9.3. a szolgáltatásnyújtással közvetlenül összefüggő és a Megrendelőt érintő, Szolgáltató általi intézkedések vagy viselkedés;

10. A szerződő felek további jogai és kötelezettségei

10.1. A Szerződő Felek – a Szolgáltató a szolgáltatások hibáival kapcsolatos felelősségére vonatkozó – jogait és kötelezettségeit a vonatkozó, általánosan kötelező érvényű jogszabályok, konkrétan a Polgári Törvénykönyv 1914. §-ának és további §-ainak rendelkezései szabályozzák. A Szolgáltató csak a jogi kötelezettségek általa előidézett megszegéséért tartozik felelősséggel a Megrendelő felé. A Megrendelő a Szolgáltató – a szolgáltatások hibájával kapcsolatos – felelősségéből eredő jogait a Szolgáltatónál érvényesítheti, főként annak székhelyének címén.

10.2. A Megrendelő továbbá tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felel a Megrendelő adathálózatának, a nyilvános adathálózat, sem a Megrendelő hardware-eszközeinek működőképességéért, a Megrendelő programokkal való felszereltségéért, az adatok Megrendelő általi tárolásáért, sem a Megrendelő programjaiban harmadik személyek általi esetleges beavatkozásokért.

10.3. Ha a Megrendelőt a Szolgáltatónak a szolgáltatásnyújtással kapcsolatos felelősségével összefüggésben kár éri – és a károkozás a Szolgáltató részéről nem szándékos vagy nem súlyos hanyagságból ered, a Szerződő Felek – a szolgáltatások nyújtása feltételeinek figyelembe vételével – jutalékkorlátozásban állapodtak meg úgy, hogy a kártérítés teljes összege – ideértve az elmaradt hasznot is – a Megrendelő általi szolgáltatás-felhasználásért a Megrendelőt érő káresemény megtörténtét megelőző hónapban ténylegesen kifizetett jutalék felének megfelelő összeggel csökken. A Szerződő Felek – a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megkötésével összefüggő valamennyi körülmény figyelembevételével – megállapítják, hogy a teljes előre látható kár (az elmaradt hasznot is beleértve), amely a Megrendelő oldalán a szolgáltatás hibáinak következtében felmerülhetne, maximum a Megrendelő által – a Megrendelőt érő káresemény megtörténtét megelőző hónapban – ténylegesen kifizetett jutalék felét teheti ki.

10.4. A Megrendelő egyetért a szolgáltatás keretében mentésre került anonim adatainak analitikai célokra történő felhasználásával, a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megszűnését követően is.

10.5. A Szolgáltató a Megrendelő mint természetes személy iránti személyes adatfeldolgozással kapcsolatos információs kötelezettségének – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletet (a személyes adatok védelmére vonatkozó általános rendelet) (a továbbiakban "általános adatvédelmi rendelet") 13. cikke értelmében – a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés teljesítésének, a szerződést érintő tárgyalások, valamint a Szolgáltató közjogi kötelezettségeinek teljesítése céljából a Szolgáltató egy külön dokumentumban tesz eleget.

10.6. Amennyiben a Szerződő Felek ügyfél-elégedettség felmérése céljából együttműködnek, a Szerződő Feleknek a vásárlók személyes adatainak feldolgozásával kapcsolatos jogait és kötelezettségeit az általános adatvédelmi rendelet 28. cikkének (3) és (4) bekezdése szerinti személyesadat-feldolgozási szerződés szabályozza, amely a jelen Üzleti Feltételek 1. számú mellékletét, és ezáltal az Üzleti Feltételek szerves részét képezi.

11. Üzleti célú értesítések küldése és a sütik tárolása

11.1. A Megrendelő – az egyes információs társadalmi szolgáltatásokról és egyes törvények módosításáról szóló törvény (egyes információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról szóló törvény) módosított 480/2004. sz. törvény 7. szakaszának (2) rendelkezése értelmében – egyetért azzal, hogy a Szolgáltató saját szolgáltatásaival vagy társaságával összefüggő információkat és üzleti célú értesítéseket, valamint harmadik személyektől származó üzleti célú értesítéseket küldjön a Megrendelő címére.

11.2. A Szolgáltató a cookie-k Megrendelő eszközén történő tárolásához kapcsolódó jogszabályi kötelezettségeinek külön dokumentum szerint tesz eleget.

12. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés időtartama

12.1. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés annak megkötésével lép hatályba.

12.2. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés határozatlan időre kerül megkötésre, és bármelyik Szerződő Fél által bármilyen okból vagy ok megadása nélkül felmondható. A felmondási idő harminc (30) nap és a felmondásnak a másik Szerződő Fél részére történő kézbesítésével kezdődik.

12.3. Amennyiben a Megrendelő megszegi a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésből (ideértve az üzleti feltételeket is) vagy az általánosan kötelező érvényű jogszabályokból eredő valamely kötelezettségét, a Szolgáltató ezen okból kifolyólag – a 2019/1150 rendelet feltételeinek betartásával – felmondhatja a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződést. A felmondási idő 30 nap és a felmondásnak a Megrendelő részére történő kézbesítésével kezdődik. Amennyiben a felek nem rendelkeznek másként, a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés a felmondás hatályba lépésének pillanatával megszűnik.

12.4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés megszűnésének esetén valamennyi, a Megrendelő vagy a Szolgáltató által a Megrendelő számára a szolgáltatás keretében elhelyezett információ eltávolításra kerülhet.

13. Kézbesítés

13.1. Amennyiben a felek nem rendelkeznek másként, a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződéssel összefüggő jogi szabályozásokat érintő valamennyi levélküldeményt írásban vagy elektronikus posta által kell kézbesíteni a másik szerződő félnek. A kézbesítés a Megrendelő számára a Megrendelő címére, azaz a felhasználói fiókjában feltüntetett elektronikus postacímére történik.

13.2. Az értesítés elektronikus posta általi kézbesítés esetén az üzenet a bejövő postát fogadó szerveren történő fogadás pillanatában kerül kézbesítésre.

14. Záró rendelkezések

14.1. Amennyiben a webfelület használatával összefüggő vagy a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződés által megalapozott jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a Felek megállapodnak abban, hogy viszonyuk a cseh joghoz, főként a Polgári Törvénykönyvhöz igazodik. A Szolgáltató és a Megrendelő közti viszony céljaira:

14.1.1. kizárásra kerül a megszokott üzleti eljárások alkalmazása, a Polgári Törvénykönyv 558. § (2) rendelkezésének értelmében;

14.1.2. kizárásra kerül a Polgári Törvénykönyv 557. §, 1748. §, 1799. § és 1800. § rendelkezéseinek alkalmazása.

14.2. A Szerződő Felek a szerződésben a Cseh Köztársaság bíróságainak jogkörét határozták meg. A szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésben lefektetett jogokat és kötelezettségeket érintő vagy a velük kapcsolatos viták eldöntésére elsőfokú járási bírósági illetőség esetén a Kelet-Prágai Járási Bíróság, elsőfokú megyei bírósági illetőség esetén pedig a Prágai Megyei Bíróság az illetékes.

14.3. Amennyiben az üzleti feltételek valamely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy ilyenné válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, melynek értelme a legközelebb áll az érvénytelen rendelkezés értelméhez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a további rendelkezések érvényességét.

14.4. A Szolgáltató jogosult harmadik személyre átruházni a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket, amivel a Megrendelő egyetért.

Az Üzleti Feltételek 1. számú melléklete – Ügyfél- elégedettség mérése – Személyesadat-feldolgozási szerződés

1. A Szolgáltató és a Megrendelő között szerződéses kapcsolat áll fenn a Szolgáltató által a Megrendelő ügyfelei elégedettségének mérésére vonatkozóan (a továbbiakban "releváns szerződéses kapcsolatok"). Mivel a Szolgáltató személyes adatokat fog kezelni a releváns szerződéses kapcsolatok alapján a Megrendelő utasításai szerint, a Megrendelő az általános adatvédelmi rendelettel összhangban ezúton felhatalmazást ad a Szolgáltató részére az alábbi feltételek szerint.

2. A Megrendelő nem jelölt ki adatvédelmi tisztviselőt.

3. A Szolgáltató a személyes adatokat a jelen szerződés időtartama alatt kezeli. A személyes adatok kezelése automatizált vagy manuális eszközökkel történik, és az a személyes adatok rögzítését, tárolását, lekérdezését vagy törlését jelenti.

4. A személyesadat-kezelés célja kereskedelmi célú tájékoztatás küldése az ügyfél-elégedettség felmérése érdekében. A Szolgáltató által kezelt személyes adatok típusai a következők: e-mail cím és a küldött üzenetekhez kapcsolódó információk. Az érintettek a következő kategóriákba tartoznak: a Megrendelő vásárlói.

5. A Szolgáltató a személyes adatokat kizárólag a Megrendelő írásbeli utasításai alapján kezeli, beleértve a személyes adatok harmadik országokba vagy nemzetközi szervezetek részére történő továbbítására vonatkozó utasításokat is, kivéve, ha a Szolgáltatóra vonatkozó uniós vagy tagállami jogszabályok azt előírják; ebben az esetben a Szolgáltató köteles a Megrendelőt az ilyen jogszabályi követelményről az adatkezelés megkezdése előtt értesíteni, kivéve, ha a jogszabályi előírások az ilyen tájékoztatást fontos közérdekből tiltják. A Megrendelő utasításait a jelen szerződés vagy a releváns szerződéses kapcsolatok is tartalmazhatják.

6. A Szolgáltatóval való kifejezett eltérő megállapodás hiányában a Szolgáltató nem férhet hozzá az általános adatvédelmi rendelet 9. cikke értelmében különleges kategóriájú személyes adatoknak minősülő adatokhoz, beleértve faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatokat, valamint genetikai és biometrikus adatokat, az egészségügyi adatokat és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatokat.

7. A személyes adatok kezelése automatikusan vagy manuális eszközökkel történik a releváns szerződéses kapcsolatok időtartama alatt. A jelen szerződés megszűnését követően a Szolgáltató köteles a jelen szerződés keretében birtokába jutott összes személyes adatot törölni (ez a Megrendelő utasításainak részét képezi), kivéve, ha általánosan kötelező érvényű jogszabályi előírások az ilyen személyes adatok további tárolására kötelezik.

8. A Szolgáltató vállalja, hogy az általánosan kötelező érvényű jogszabályi előírások által meghatározott körben megfelelő intézkedéseket tesz a személyes adatokhoz való jogosulatlan vagy véletlen hozzáférés, az adatok megváltoztatása, megsemmisítése vagy elvesztése, jogosulatlan továbbítása, az adatok egyéb jogosulatlan kezelése, illetve a személyes adatokkal való egyéb visszaélés megelőzése érdekében. Figyelembe véve a technika jelenlegi állását, a megvalósítás költségeit és a személyes adatok kezelésének jellegét, hatályát, körülményeit és céljait, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, különböző valószínűségű és súlyosságú kockázatot, a Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket köteles végrehajtani annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot a személyes adatok tekintetében garantálni tudja.

9. A Megrendelő tudomásul veszi és kijelenti, hogy teljes mértékben a Megrendelő tartozik felelősséggel a biztonsági kockázatokért, ha a Megrendelő nem hajtja végre a Szolgáltató által a személyes adatok biztonságának biztosítása érdekében a jelen szerződés időtartama alatt javasolt technikai intézkedéseket.

10. A Szolgáltató a Megrendelő előzetes külön vagy általános írásbeli jóváhagyása nélkül nem jogosult a személyes adatok feldolgozására más adatfeldolgozót igénybe venni. A Megrendelő ezúton hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató más adatfeldolgozókat vegyen igénybe a személyes adatok feldolgozása során, különösen a Szolgáltatónak a releváns szerződéses kapcsolatokból eredő kötelezettségei teljesítését biztosító személyeket, beleértve, de nem kizárólagosan, kereskedelmi célú tájékoztatás küldését, illetve az adatok tárolását. A Szolgáltató köteles a Megrendelőt értesíteni minden olyan tervezett változásról, amely további adatfeldolgozók igénybevételét vagy azok cseréjét érinti, ezzel biztosítva lehetőséget a Megrendelőnek arra, hogy az ilyen változtatásokkal szemben kifogást emeljen. Amennyiben a Szolgáltató egy másik adatfeldolgozót bíz meg azzal, hogy a Megrendelő nevében meghatározott személyesadat-kezelési tevékenységeket végezzen, szerződés alapján erre a további adatfeldolgozóra a jelen szerződésben meghatározott feltételekkel azonos adatvédelmi kötelezettségeket kell alkalmazni, különösen elegendő garanciákat nyújtva a megfelelő technikai és szervezési intézkedések oly módon történő végrehajtására, hogy az adatkezelés az általános adatvédelmi rendelet követelményeinek megfeleljen.

11. A Szolgáltató köteles a személyes adatok kezelésének jellegét figyelembe venni. A Szolgáltató köteles a Megrendelőt – a Megrendelő költségére – a lehetséges mértékben megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel segíteni a Megrendelőnek az általános adatvédelmi rendelet III. fejezetében meghatározott, az érintettek jogainak gyakorlására irányuló kérelmekre való válaszadási kötelezettségének teljesítését illetően. A Szolgáltató köteles a hozzá benyújtott, az érintett jogainak gyakorlására irányuló kérelmeket a Megrendelő részére haladéktalanul továbbítani.

12. A Szolgáltató vállalja, hogy a személyes adatok kezelésének bizalmas jellegét mindenkor fenntartja. A Szolgáltató vállalja annak biztosítását, hogy alkalmazottai és a személyes adatokat kezelő más személyek a személyes adatok bizalmas jellegét megőrzik.

13. A Szolgáltató köteles a Megrendelő részére – a Megrendelő költségére – az általános adatvédelmi rendelet 32.-36. cikkében foglalt kötelezettségeknek való megfelelés biztosítása érdekében segítséget nyújtani, figyelemmel a személyes adatok kezelésének jellegére és a Szolgáltató rendelkezésére álló információkra.

14. A Szolgáltató vállalja, hogy a Megrendelő költségére a Megrendelő rendelkezésére bocsátja a jelen szerződésben meghatározott kötelezettségeknek való megfelelés biztosításához szükséges összes információt, és lehetővé teszi az ellenőrzéseket és azokhoz hozzájárul, beleértve a Megrendelő vagy a Megrendelő által megbízott egyéb ellenőr által a Megrendelő költségén lebonyolított ellenőrzéseket, ideértve a Megrendelő tájékoztatását abban az esetben, ha a Szolgáltató megítélése szerint a Megrendelő utasításai a személyes adatok védelmére vonatkozó, általánosan kötelező érvényű jogszabályi rendelkezésekkel ellentétesek.

15. A Megrendelő köteles a személyes adatokat az adatvédelemre vonatkozó jogszabályokkal összhangban kezelni, beleértve megfelelő jogalap biztosítását a személyes adatok kezelésére. Ha a Szolgáltatónak a Megrendelő személyes adatok védelmével kapcsolatos jogellenes magatartásával összefüggésben bármilyen kára keletkezik (beleértve közjogi szankciókat és a Szolgáltatónak az ilyen jogellenes magatartással kapcsolatos költségeit és kiadásait), a Megrendelő köteles az ilyen kárt legkésőbb annak bekövetkeztétől számított harminc (30) napon belül a Szolgáltatónak megtéríteni.

16. A jelen szerződés feltételeire tekintettel a Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a Megrendelőnek a Szolgáltató jelen szerződés szerinti felelősségével összefüggésben kára keletkezik, a Megrendelő bármilyen kárának (beleértve a közigazgatási szankciókból eredő károkat is) megtérítése annyiban korlátozott, hogy a kártérítés teljes összege nem haladhatja meg a Megrendelő által a kár bekövetkezését megelőző két hónapban a Szolgáltatónak ténylegesen kifizetett összeget azzal, hogy a korlátozás nem vonatkozik a Szolgáltató által szándékosan vagy súlyos gondatlanságból okozott károkra. Figyelembe véve a jelen szerződés megkötésének összes körülményét, a Szerződő Felek kijelentik, hogy a teljes előre látható kár (beleértve a közigazgatási szankciókból eredő károkat is), amely a Megrendelőt a jelen szerződés Szolgáltató általi megszegése miatt érheti, nem haladhatja meg a Megrendelő által a Szolgáltatónak az ilyen kár bekövetkezését megelőző két hónapban ténylegesen kifizetett összeget.

17. A jelen szerződés annak aláírása napján lép érvénybe. A jelen szerződés időtartama megegyezik a releváns szerződéses kapcsolatok időtartamával. Abban az esetben, ha minden releváns szerződéses kapcsolat (bármely oknál fogva) megszűnik, a jelen szerződés is automatikusan megszüntetésre kerül.

18. A jelen szerződésre, valamint az abból eredő vagy annak kapcsán felmerülő minden jogra és kötelezettségre a cseh törvényeket kell irányadónak tekinteni. A jelen szerződés kizárólag a Szerződő Felek írásbeli megállapodásával módosítható. Minden kevésbé szigorú formában történő módosítás kizárt.

Kelt: Prága dátum: 2023. 2. 14.

FAVI a.s.

A FAVI.hu oldal használatának feltételei

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Jelen szerződési feltételek („Általános Szerződési Feltételek vagy ÁSZF”) alkalmazandók a FAVI a.s.(székhely: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Prague 1, cégjegyzékszám: 048 57 402, a Prágai Fővárosi Bíróság B részlege nyilvántartásában, bejegyzési szám: 28244) mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett / weboldalon (“Weboldal”) keresztül a Szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő személyek (“Felhasználó”) között megkötött, szolgáltatásnyújtására irányuló szerződésre („Szerződés”).

1.2. A Szolgáltató és a Felhasználó jogait és kötelezettségeit szabályozza továbbá a Kapcsolattartási Szabályzat, amely a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képezi. Az ÁSZF és Kapcsolattartási Szabályzat a Szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

1.3. A Szerződés, valamint az Általános Szerződési Feltételek magyar nyelvűek, a Szerződés magyar nyelven köthető meg.

1.4. Felek megállapodnak, hogy Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató e-mail útján értesíti a Felhasználót a felhasználói fiókjában megadott e-mail címen. Amennyiben Felhasználó az ÁSZF módosításával nem ért egyet, úgy jogosult a Szerződést 1 (egy) hónapos felmondási idővel felmondani. Amennyiben Felhasználó a Szerződést nem mondja fel, azt úgy kell tekinteni, hogy az ÁSZF módosított változatát elfogadja.

1.5. Amennyiben a Felhasználó elfogadja a módosított ÁSZF-et, a korábbi változat hatályát veszti és az új változat válik a továbbiakban a Szerződés elválaszthatatlan részévé.

2. A szolgáltatásnyújásra irányuló szerződés megkötése

2.1. A Felhasználó az oldalon található regisztrációs űrlap kitöltésével és az adatok Szolgáltató részére történő megküldésével a "Regisztráció" gombra kattintva tesz ajánlatot a Szolgáltató felé a Szerződés megkötésére („Ajánlat”). Az ÁSZF alkalmazása során a Szolgáltató a Felhasználó által a regisztráció során megadott adatokat helyesnek / valósnak tekinti.

2.2. Az Ajánlat Szolgáltató általi átvétele után Szolgáltató lehetőséget biztosít Felhasználó számára a felhasználói fiókjába történő belépésre („Elfogadás”). Az Elfogadás Felhasználóhoz történő megérkezésével a Szerződés megkötöttnek tekintendő.

2.3. A Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szerződés megkötését követően azonnal megkezdi a szolgáltatás nyújtását akkor is, ha a szerződéstől való elállásra jogszabály alapján biztosított határidő még nem járt le.

2.4. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem köteles a Szerződés megkötésére (megtagadhatja a Felhasználó regisztrálását) olyan személyekkel, akik korábban jelentős mértékben megsértették a Szolgáltatóval fennálló Szerződést, beleértve az ÁSZF-ben foglaltakat.

2.5. A Felhasználó hozzájárul a Szerződés távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszközök útján történő megkötéséhez. A távközlési eszközök használatából eredő, a Szerződés megkötésével kapcsolatos költségeket (pl.: internet-hozzáférés díja) a Felhasználó viseli. Ezek a díjak nem térnek el az általános díjaktól.

3. Felhasználói fiók

3.1. A Weboldalon történő regisztrációt követően a Felhasználó hozzáférhet a Weboldalon található felhasználói felületéhez. A felhasználói felületen a Felhasználó elsősorban megadhat, módosíthat, törölhet egyes, személyével kapcsolatos adatot, információt, ezen felül képeket, valamint audiovizuális tartalmakat helyezhet el és kezelhet („Felhasználói Fiók”).

3.2. A Felhasználói Fiók a Felhasználó által a Weboldalon történő regisztrációt követően aktiválódik (ha a kért adatokat kitöltötte a Felhasználó).

3.3. A Weboldalon történő regisztráció során a Felhasználó köteles pontos és valós adatokat megadni. A Felhasználó által megadott adatokban bekövetkező bármilyen változás esetén Felhasználó köteles a Felhasználói Fiók adatait módosítani. A Szolgáltató vélelmezi, hogy a Felhasználó által a Felhasználói fiókban megadott adatok helyesek / valósak. Egy Felhasználó legfeljebb egy Felhasználói Fiókkal rendelkezhet.

3.4. A Felhasználói Fiókhoz történő hozzáférés felhasználónév (email cím) és jelszó megadásához kötött. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa megadott bejelentkezési adatok más, a Szolgáltató által üzemeltetett honlapokra történő bejelentkezéshez is használatosak. Felhasználó köteles a Felhasználói Fiókjához tartozó- bejelentkezési adatait titokban tartani, és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség, ha a Felhasználó e kötelezettségét megszegi.

3.5. A Szolgáltató megakadályozhatja, hogy a Felhasználó a Felhasználói Fiókjához hozzáférjen, különösen ha a Felhasználó megszegte a Szerződésből.

4. Szolgáltatási feltételek

4.1. A Szerződés alapján a Felhasználó jogosult a Felhasználói Fiókjához történő hozzáférésre. A felhasználói felületen keresztül a Felhasználó személyével kapcsolatban információkat adhat meg, ezeket módosíthatja, valamint törölheti. Ezen felül a Felhasználó képeket, valamint audiovizuális tartalmakat helyezhet el és kezelheti azokat, továbbá a Felhasználó kapcsolatba léphet más személyekkel a felhasználói felületen keresztül („Szolgáltatás”)

4.2. A Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást biztosítani azon esetekben, amikor a szolgáltatás nyújtása a Felhasználó, vagy harmadik személyek oldalán fellépő nehézségek miatt válik lehetetlenné. Így a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatás nyújtására különösen áramkimaradás, távközlési hálózat üzemzavar, harmadik személyek hibái vagy vis major esemény bekövetkezésekor.

4.3. A szolgáltatás nyújtását befolyásolhatják a távközlési rendszerrel összefüggő hálózati kimaradások, átmeneti korlátozások, megszakadások, valamint előfordulhat a szolgáltatás minőségének romlása.

4.4. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás során, valamint a Weboldalon megjelenő információk, valamint ajánlatok nem kötelező érvényűek. A Felhasználónak minden esetben érdemes szakértő véleményét kikérnie az ajánlatokkal és információkkal kapcsolatban.

5. A szolgáltatás használata

5.1. A Szolgáltatás használata során a Felhasználó nem tesz közzé és nem terjeszt olyan információt, amelynek tartalma ellentétes az olyan jogszabályokkal, amelyek Magyarországon vagy olyan országokban, ahol a szolgáltatás elérhető, kötelezően alkalmazandóak, így különösen olyan tartalmat, amelynek nyilvános közlése

5.1.1. sértené valamely személy szerzői vagy szomszédos jogait vagy egyéb, harmadik személyek szellemi alkotásokhoz fűződő jogait,

5.1.2. sértené harmadik személyek személyhez fűződő jogait,

5.1.3. sértené az olyan jogszabályokat, amelyeket valamely nemzet, nemzetiség, faj, vallás, társadalmi osztály vagy más csoport vagy ilyenhez tartozó személyek elleni gyűlöletkeltés, vagy az ilyen személyek jogaiktól és szabadságiaktól való megfosztásának megakadályozása érdekében hoztak.

5.2. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót nem terheli felelősség a Felhasználói Fiók Felhasználó által végrehajtott beállításaival kapcsolatban.

5.3. A Szolgáltatás használata során a Felhasználó nem terjeszthet kéretlen reklámcélú üzeneteket, valamint nem tüntethet fel olyan információt, amely összetéveszthető más személyek által nyújtott szolgáltatásokkal és alkalmas az internet használóinak megtévesztésére. (adathalászat). A Felhasználó a Szolgáltatás használata során nem terjeszthet számítógépes vírusokat.

5.4. A Szolgáltatás használata során a Felhasználó nem alkalmazhat olyan módszert, eszközt, programot vagy eljárást, amely káros hatást gyakorolhat a Szolgáltató műszaki berendezéseire, az internet és annak felhasználóinak biztonságára.

5.5. A Felhasználó nem végezhet olyan tevékenységet, amelynek célja, hogy a Szolgáltató azon szerverének működését akadályozza vagy korlátozza, melyről a Szolgáltatást nyújtják, vagy egyébként a szerver elleni egyéb támadásnak minősül. A Felhasználó nem működhet közre harmadik személy erre irányuló cselekményeiben. A Felhasználó nem használhatja a Felhasználói Fiókját oly módon, amely a szolgáltatás többi felhasználója számára aránytalanul korlátozza a szolgáltatáshoz való hozzáférést, vagy a Szolgáltatót egyébként aránytalanul terhelné. A Felhasználó nem terhelheti automatizált lekérdezésekkel a Szolgáltató azon szerverét, melyről a szolgáltatást nyújtják.

5.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős a Felhasználó által feltöltött információ tartalmáért. A Felhasználó továbbá tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős a Felhasználó jogellenes magatartásáért.

5.7. A Szolgáltató jogosult, (de nem köteles) a Felhasználó által a Szolgáltatás használata során tárolt és terjesztett információ ellenőrzésére megelőzés céljából. Amennyiben az ilyen információ tartalma sértheti az ÁSZF-et, az alkalmazandó jogszabályokat, valamint az általános erkölcsi szabályokat, a Szolgáltató eltávolíthatja az ilyen tartalmat vagy megakadályozhatja az ilyen tartalmak közzétételét, továbbá a Szolgáltató elállhat a Szerződéstől, illetve felmondhatja azt. Amennyiben harmadik személy a Felhasználó által, a Szolgáltatás használata során tárolt vagy terjesztett információval kapcsolatban saját jogosultságára hivatkozik a Szolgáltatóval szemben, a Szolgáltató jogosult haladéktalanul törölni Felhasználó által tárolt vagy terjesztett ilyen információt.

5.8. Amennyiben harmadik személy a Szolgáltatóval szemben igényt érvényesít a Szerződéssel kapcsolatban, a Felhasználó vállalja, hogy késedelem nélkül a Szolgáltató rendelkezésére bocsát minden olyan dokumentumot és anyagot, amely a Szolgáltató hatékony védekezéséhez szükséges. Amennyiben harmadik személy a Felhasználó által tárolt és terjesztett információval kapcsolatban jogai, különösen szerzői jogai megsértésére, valamint arra hivatkozik, hogy az tisztességtelen versenyt valósít meg, a Felhasználó vállalja, hogy Szolgáltató számára megtérít minden olyan költséget, amely a Szolgáltató harmadik személlyel szembeni esetleges jogvitájával kapcsolatban felmerül.

5.9. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Weboldalon megjelenő, valamint a Szolgáltatás használata során elérhető szövegek, grafikák, fényképek külön-külön vagy együttesen („Szerzői mű”) szerzői jogvédelem alatt állhatnak. A Weboldalon, valamint a Szolgáltatás használata során hozzáférhető adatbázisok az adatbázisokra vonatkozó speciális szerzői jogi védelem alatt állnak. A Szolgáltatóval kötött írásbeli megállapodás hiányában a Szerzői művek jogszerűen csak a vonatkozó jogszabályban meghatározott körben és módokon használhatók. Így különösen, Felhasználó nem másolhatja le a Szerzői művet közvetlen vagy közvetett anyagi haszonszerzés céljából, vagy azzal a célzattal, hogy azt a nyilvánosság számára megismerhetővé tegye vagy terjessze (ideértve az Interneten a nyilvánosság felé közvetítést).

6. Felhasználási engedély

6.1. Amennyiben Felhasználó a Szolgáltatás használata során szellemi tulajdon védelme alatt álló tartalmat, információt („Alkotás”) tárol vagy terjeszt, ezzel a Szolgáltató számára engedélyt ad az Alkotás ingyenesen történő felhasználására az alábbi feltelekkel. Jelen rendelkezés nem vonatkozik az ÁSZF 5.1. pontjára

6.2. Az Alkotásra vonatkozó felhasználási engedély kiterjed mindenféle felhasználásra (ideértve az Alkotás nyilvánossághoz közvetítésére az Interneten) mennyiségi és területi korlátozás nélkül. A Szolgáltató jogosult az Alkotás egészére vagy részére vonatkozóan további felhasználási engedélyt adni harmadik személy részére. A Szolgáltató a Felhasználási engedélyt harmadik személyre átruházhatja. A Szolgáltató abban az időpontban szerzi meg a felhasználási engedélyt, amikor az Alkotást a Szolgáltatás használata során feltöltötték, illetve terjesztették. A felhasználási engedély attól az időponttól számított 70 (hetven) évre szól, hogy a Alkotást a Szolgáltatás használata során feltöltötték, illetve terjesztették. A Szolgáltató nem köteles hasznosítani az Alkotást.

6.3. A Szolgáltató megváltoztathatja, átalakíthatja, feldolgozhatja az Alkotást, illetve azt más műbe (vagy számítógépes programba) beillesztheti vagy azzal egyesítheti, a változtatás, módosítás, feldolgozás harmadik személy közreműködésével is történhet. Amennyiben az alkotás módosításra kerül a Szolgáltató, vagy általa feljogosított harmadik személy által, a felhasználási engedély a továbbiakban a módosított alkotásra is kiterjed. A Szolgáltató a saját cégneve alatt közzé teheti az Alkotást. Amennyiben az Alkotást még nem hozták nyilvánosságra, azt a Szolgáltató nyilvánosságra hozhatja, Az Alkotással együtt a Szolgáltató közzé teheti annak a Felhasználónak a felhasználónevét, aki az Alkotást a Szolgáltatás használata során elmentette.

6.4. A Szolgáltató jogosultságára vonatkozó, az ÁSZF 6.1 – 6.3 részében foglaltak alkalmazandók arra az esetre is, ha a Felhasználó által közzétett tartalom nem áll személyes vagy szerzői jogvédelem alatt.

7. A szerződő felek egyéb jogai és kötelességei

7.1. A Szolgáltató részére nem szükséges előleget, biztosítékot vagy más hasonló jellegű kifizetést teljesíteni.

7.2. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Weboldalt alkotó számítógépes programok szerzői jogvédelem alatt állnak. A Felhasználó vállalja, hogy nem végez olyan tevékenységet, mely alkalmas arra, hogy a Felhasználó, vagy harmadik személy a Szolgáltató jogvédelem alatt álló programkódját jogosulatlanul használja, vagy befolyásolja.

7.3. A Szolgáltató nem vetette alá magát a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény 2. § i) pontja szerinti magatartási kódexnek.

7.4. A Szolgáltató az esetleges panaszokat bírósági út igénybevétele nélkül, a 11.5 pontban feltüntetett email címen keresztül fogadja. A Szolgáltató a panasz elbírálásának eredményéről a Felhasználó e-mail címére küld tájékoztatást.

7.5. A fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni a Szolgáltató és a Felhasználó Szerződésből eredő jogvitájával kapcsolatban. Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van továbbá arra, hogy a fogyasztók az online szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják az Európai Unió online vitarendezési platformján (http://ec.europa.eu/consumers/odr)

7.6. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013. Európai Parlamenti és Tanácsi Rendelet értelmében a Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu) működik online vitarendezési kapcsolattartó pontként.

7.7. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtására megfelelő hatósági engedéllyel rendelkezik. A kereskedelmi felügyeleti tevékenységet az illetékes kereskedelmi felügyeleti hatóság végzi. A személyes adatok védelmével kapcsolatos hatósági felügyeletet az Adatvédelmi Hatóság látja el.

7.8. A Szolgáltató hibás teljesítésből eredő felelősségét és szerződő felek ezzel kapcsolatos jogait és kötelességeit a kötelezően alkalmazandó jogszabályok, így a Polgári Törvénykönyv 6:157-6:167. §§-a szabályozza. A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítésből eredő felelősségével kapcsolatos igényét a Szolgáltató székhelyére vagy a 11.5 pontban megadott kapcsolattartási e-mail címre küldött levél útján érvényestheti.

8. Zemélyes adatok védelme, cookie szabályzat

8.1. A Szolgáltató a személyes adatok felhasználására vonatkozó tájékoztatási kötelességének külön dokumentumban tesz eleget.

8.2. Felhasználó hozzájárul a Cookie-k számítógépén történő tárolásához. A Cookie-k kisméretű fájlok, melyek lehetővé teszik a Szolgáltató és a Weboldalon hirdetők számára, hogy felismerjék a Felhasználó böngészőjét a szolgáltatás használata során, valamint a Szolgáltatás egyes részei használhatóak legyenek a későbbi használat esetén is. Amennyiben a Szolgáltató Szerződésből eredő kötelezettségei anélkül is teljesítetők, hogy a Felhasználó számítógépén cookie-kat tárolna, Felhasználó bármikor visszavonhatja a jelen pontban adott hozzájárulását.

9. A szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés időtartama

9.1. Amennyiben a Felhasználó a fogyasztóvédelmi jogszabályok alapján fogyasztónak minősül, jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől annak megkötésétől számított 14 (tizennégy) napon belül a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján, kivéve ha az elállás lehetősége kizárt. Felhasználó az elálláshoz az ÁSZF 2. mellékletében található mintát veheti igénybe.

9.2. A Szerződés a megkötésének időpontjától hatályos és határozatlan időre szól.

9.3. Felhasználó ráutaló magatartással is megszüntetheti a Szerződést, például ha törli a Felhasználói Fiókját.

9.4. Szolgáltató jogosult a Szerződést felmondani, ha Felhasználó megsérti bármely, a Szerződésből (az ÁSZF-et is beleértve) valamint kötelezően alkalmazandó jogszabályból eredő kötelezettségét. A Szerződés felmondása akkor válik hatályossá válik, amikor erről a Felhasználót értesítették.

9.5. A Szerződés megszűnésének nincs hatása a Felhasználó által a Szolgáltatónak adott az ÁSZF 6. pontja szerinti felhasználási engedélyre.

10. Szolgáltatás – jogi nyilatkozatok

10.1. Eltérő megállapodás hiányában, a Szerződéssel kapcsolatos jognyilatkozatokat a másik fél részére írásban, például e-mail útján kell megküldeni. Felhasználó az általa – a Felhasználói fiókjában – megadott email címen keresztül fogadja az üzenetet.

10.2. Amennyiben az üzenetet e-mail útján közlik, ez akkor tekintendő kézbesítettnek, amennyiben azt a címzett levelezési szervere fogadja.

11. Záró rendelkezések

11.1. Amennyiben a Weboldal használatából eredő jogviszony, illetve a Szerződésből eredő jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a felek megegyeznek, hogy ezen viszonyokra a magyar jog irányadó. Ez a jogválasztás nem eredményezheti azt, hogy a Felhasználót megfosztják az olyan rendelkezések által biztosított védelemtől, amelyektől a jogválasztás hiányában az Európai Parlament és Tanács 593/2008/EK Rendelete (2008. június 17.) a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról (Róma I.) értelmében alkalmazandó jog értelmében megállapodás útján nem lehet eltérni.

11.2. Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy később azzá válik, az adott rendelkezés helyett a leginkább hasonló értelmű rendelkezést kell alkalmazni. Az ilyen rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.

11.3. Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Szerződésből eredő egyes jogosultságokat és kötelezettségeket harmadik személyre átruházza.

11.4. A Szerződés, beleértve az ÁSZF-et a Szolgáltató által elektronikus úton archiválásra kerül, mely nyilvánosan nem hozzáférhető. A Szerződés nem minősül írásba foglaltnak.

11.5. A Szolgáltató elérhetőségei: e-mail cím gyonyoru@favi.hu.

Prága, 11.5.2018

FAVI a.s.

Adatvédelmi tájékoztató

1. Az adatkezelő személye és elérhetősége

1.1. Az Ön személyes adatai vonatkozásában az adatkezelő a FAVI a.s. (székhely: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Prague 1, cégjegyzékszám: 048 57 402, nyilvántartva a Prágai Fővárosi Bíróság által vezetett cégnyilvántartásban, a B részben, 28244 bejegyzési szám alatt („Adatkezelő”).

1.2. Az Adatkezelő elérhetőségei a következők: levelezési cím: Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Prague 1, Czech republic. E-mail cím: gyonyoru@favi.hu. Telefonszám: +420 222 362 041.

1.3. Az Adatkezelő nem jelölt ki adatvédelmi tisztviselőt.

1.4. Az Adatkezelő adatkezelését a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-140362/2018. sz. alatt tartja nyilván.

2. Az adatkezelés jogalapja

2.1. Az Ön személyes adatai kezelésére azért kerül sor, mert az adatkezelés szükséges az Ön és az Adatkezelő között megkötött szerződés teljesítéséhez vagy ahhoz, hogy a szerződés megkötését megelőzően az Adatkezelő lépéseket tegyen az Ön kérésére, tehát az adatkezelés jogalapja a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) („Rendelet”) 6. cikk (1) b) pontja.

3. Az adatkezelés célja

3.1. Az Ön személyes adatainak kezelésére azért kerül sor, mert ez szükséges az Ön és az Adatkezelő között megkötött szerződés teljesítéséhez vagy ahhoz, hogy a szerződés megkötését megelőzően az Adatkezelő lépéseket tegyen az Ön kérésére.

3.2. Az Adatkezelő nem hoz automatizált adatkezelésen alapuló döntéseket.

3.3. Az adatkezeléssel érintettek köre: olyan személyek, akik az Adatkezelővel szolgáltatási szerződést kötöttek vagy adataik kezelése a szerződés megkötéséhez szükséges.

4. A személyes adatok tárolásának időtartama

4.1. Az Adatkezelő az Ön személyes adatait elsősorban addig kezeli, amíg az a megkötött szerződésből eredő jogok és kötelezettségek érvényesítéséhez szükséges, továbbá amíg ez az általánosan kötelező jogszabályok alapján fennálló megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges, de semmiképp sem tovább, mint az általánosan kötelező erejű jogszabályban meghatározott időtartamig.

5. A személyes adatok címzettjei

5.1. Az Ön személyes adatait a következő címzettekhez továbbítjuk: az Adatkezelővel egy vállalkozáscsoportba tartozó személyek és olyan személyek, az értékesítési szolgáltatásokat nyújtó személyek az ügyintézők számára, a marketingplatformok működtetéséért felelős személyekakik az Adatkezelő utasítása alapján technikai vagy szervezési tevékenységeket végeznek az Adatkezelő részére (adatfeldolgozók).

5.2. Az Adatkezelő nem szándékozik az Ön személyes adatait harmadik országba (ez EU területén kívüli országba) vagy nemzetközi szervezethez továbbítani, kivéve személyes adatainak az Egyesült Államokba történő továbbítását a SendGrid, Inc., 1801 California Street, Suite 500 Denver, Colorado 80202 és a Rocket Science Group LLC d / b / a MailChimp. A vállalatok az EU-USA Adatvédelmi Pajzán belül az EU-USA védelmi védelmi rendszeren belül a 2016/12 / EU végrehajtási határozat (2016/1250) értelmében az Európai Parlament és a Tanács 95/46 / EK irányelve alapján kiadott, az EU- Az Egyesült Államok adatvédelmi szabályzata.

6. Az érintettek jogai

6.1. A Rendelet alapján Ön jogosult arra, hogy kérelmezze az Adatkezelőtől az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, hogy tiltakozzon a személyes adatainak kezelése ellen, továbbá Önnek joga van az adathordozhatósághoz. Az ilyen jellegű kéréseket az otthon@favi.hu címre küldheti.

6.2. Amennyiben Ön úgy gondolja, hogy személyes adatainak kezelése sérti a Rendeletet Ön többek között jogosult arra, hogy panaszt nyújtson be a felügyeleti hatósághoz.

6.3. Ön nem köteles arra, hogy a személyes adatait megadja. Személyes adatainak megadása szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez szükséges. Amennyiben Ön nem adja meg személyes adatait, az Adatkezelő nem tudja Önnel megkötni és teljesíteni a szerződést.